Web Tasarım, Interaktif Teknoloji, Interaktif Tasarım, Arayüz tasarımı, Viral Pazarlama, Online Pazarlama, E-ticaret, Yazılım Geliştirme, Facebook Uygulama Geliştirme, Facebook Marketing, Social Network Marketing - AjansTR

Neredeyse her ihtiyacımızı karşılayabildiğimiz İnternet gün geçtikçe vazgeçilmez bir hal almaya başladı. Zamanımızın çok fazla kısmını bilgisayar başında geçirir olduk. İnternet’in kısa süreliğine de olsa kesilmesi gibi durumlarda, nefessiz kalmış gibi hisseden insanlar var.

Bunun iyi yada kötü sonuçlarını zaman gösterecek. Ama teknolojik gelişmelerin hayatımızı ne denli kolaylaştırdığı tartışmasızdır. Hiçbir şey teknoloji kadar hızlı gelişmiyor. İmkanlar gün geçtikçe süratlen gelişiyor. Değişim ve yenilikleri takip edenlerin ayakta kaldığı günümüzde İşine İnternet’in mutlak gücünü katanların önlerde yer aldığını görüyoruz.

E-ticaret yapmak sadece İnternet üzerinden iş yapmak anlamına gelmiyor. Var olan işini İnternet taşıyanların kazandığı gibi İnternet üzerinden işe başlayıp değişik yatırımlar yapan girişimcileri de görmek mümkün.

Büyüme sürecini her yıl ortalama yüzde 60 seviyelerinde gerçekleştiren başka bir sektöre rastlamak zordur. 2010 BKM raporlarında 15,2 milyar TL olan e-ticaret hacmimiz, 2011 yılında 22 Milyar TL seviyesine yükselmiştir.

Bu büyümenin katlanarak devam edeceği kaçınılmazdır.

Bundan 3-4 sene önce E-ticaret kavramına soğuk bakan bir çok işletme bu gün geleceğin işinin İnternet üzerinden yapılması gerektiğinin bilincindedir.

Yine de e-ticaret kavramıyla tanışmak için hiç de geç sayılmaz,

Ortalama 35 milyon internet kullanıcısının olduğu varsayılan ülkemizde sadece  5 milyon kişi, bazı ihtiyaçlarını karşılamak için İnternet’i kullanıyor. Bu da pazarın hala boş ve fırsatlara açık olduğunun göstergesidir.

İnternet kullanıcısı olup henüz ekrandan hiç alışveriş yapmamış kişilerin ortak fikirlerine kulak vermemiz gereklidir.

Tüketicilerin zihninde ,         “ Aldığım Ürün Ekranda gördüğümün aynısı MI? “

“ Acaba kredi kartı bilgilerim yanlış ellere geçer mi? “,    “Aldığım ürün bana sağlam ulaşacak mı? Yoksa ambalajında yada kendinde herhangi bir deformasyon olacak mı? “   bu  3 temel soru bulunmaktadır.

Bu sorular artık buzdağının altındaki  gizli satın alamama duyguları değildir, güven problemi satışları etkileyen en büyük faktördür.

Çözüm hep birlikte çözebileceğimiz doğrulardadır.

Bir çok işte olduğu gibi E-Ticaret yapan firmaların bu sorulara tek taraflı cevap verebilme şansı azdır.

  • Çünkü eğer üretici firma değilseniz ürünü tedarikçiden alacaksınız.
  • Bir bankanız yoksa ödeme sistemleri kullanacaksınız.
  • Eğer bir kargo şirketinin sahibi değilseniz , bir kargo şirketi ile çalışmak zorundasınız.

Bu da bizi e-ticaretin olmazsa olmazlarına götürüyor. Kurduğumuz sistemlerin doğru sonuç verebilmesinin bazı sac ayaklarına bağlı bulunduğu bir gerçektir.

Birçok işlemin aynı anda ,çok hızlı ve düzgün işlemesi gereken yapılardır;  E-ticaret firmaları…

 

  • Tedarik sistemleri,
  • Altyapı hizmetleri,
  • İletişim Sistemleri,
  • Ödeme sistemleri,
  • Kargo ve Lojistik Sistemleri
  • Güvenlik Sistemleri
  • Tanıtım hizmetleri  bunlar e-ticaretin olmazsa olmazlarıdır.

 

Bunları biraz genişlettiğimizde bu organlar  bizi bir E-TİCARET EKOSİSTEMİ’ ne götürüyor.

Bu ve buna benzer yardımcı kaynaklar işlerimizi daha kolay yapabilmemizi sağlamaktadır. Bu yardımcı sektörleri yani iş ortaklarınızı doğru seçmek ve bu ilişkileri en iyi yönetmek e-ticaret girişimini  başarıya götürecek temel etkenlerdir.

 

Unutmayalım ki yaptığımız iş gerçek bir ticarettir. Ürünler gerçek, siparişler gerçek, müşteriler gerçek, ödemeler yani paralar gerçektir.

© Copyright - Tüm Hakları Saklıdır - Ajanstr Görsel Medya ve İnternet Hizmetleri